Blod, svett och tårar! ♥

Hejsan!♥
Nu sitter jag hemma i soffan med en skål godis och pringles-chips och kollar på american funniest home video. Det blev dock inge tivoli för jag är helt slut efter dagens träning osv. Jag vaknade runt 11:00 eller något sånt, jag låg och drog mig i sängen för jag orkade inte gå upp, haha! Men tillslut gick jag upp och då åt jag lite frukost, bytte om och sånt. Sen åkte jag & mamma till stallet..

Jag hopptränade ju somsagt idag för Märi, så när vi kom plocka vi fram hinder och jag fixade klart allt osv.
Hoppträningen gick både bra och dåligt. I början red vi mycket upphöjda bommar och red mycket vägar och placering på hinder. Det gick väldigt bra, hon lyssnade jättebra, hade mycket bjudning och så :'D
Sen galopperade vi på en volt med två små-hinder, då började hon tröttna kan man lugnt säga. Hon ville ingenting som jag ville, det gick till en början men sen blev hon trött och envis... Det slutade med att jag red med 20mm-sporrar, då kan ni ju tänka hur det gick innan, haha! Efter det vilade vi ett tag och sen började vi hoppa lite småskutt runt 50-60cm, då skötte hon sig jättebra och var superfin över hinderna. Hon visar verkligen framsteg, från att knappt våga gå över en bom till att hoppa småskutt med bjudning frammåt! Nu har hon heller inga problem med högergaloppen, när jag började rida henne kunde hon ju knappt fatta högergalopp!♥

Fast mamma är lite dålig på att ta kort så det blev inga kort när vi hoppa haha! Men det kommer väl någon gång eftersom vi ska fortsätta hoppträna :'D
Hoppas att ni har haft en mysig lördag, nu ska jag fortsätta kolla på tv och strax börjar I should'nt be alive på discovery.
Kram!♥
/maddis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0